Get Adobe Flash player

1. cyklistický okruh: Okolo Sečské přehrady

Popis trasy: kopcovitý terén, vedlejší silnice, částečně lesní cesta, střední obtížnost
Délka trasy: 32 km

Během dne se budeme pohybovat v nadmořské výšce 450 až 600 m, celkové převýšení dosáhne asi 350 metrů. Zkrácení o 5 km je možné z Proseče přímo do Horního Bradla. S dětmi můžeme dojet do Seče a zpět nebo vyrazit opačným směrem do Horního Bradla, a rozdělit si tak trasu na několik kratších vyjížděk.

1. Vyjedeme z Klokočova po silničce přes Hoješín do Seče.
  2. Po návštěvě pamětihodností a restaurací pokračujeme přes hráz přehrady k hradu Oheb.
  3. Čeká nás první větší stoupání do Proseče, kde odbočíme vlevo opět do údolí Chrudimky.
  4. Projíždíme Hořelcem, Bojanovem (i zde se můžeme občerstvit).
  5. Asi 2 km za Bojanovem (cyklotrasa 4114) odbočíme opět doprava do kopce po trase 4119.
  6. Přes Polanku vystoupáme do Krásného pod velký televizní vysílač.
  7. Dále už je cesta snazší, přes Javorné silnička mírně klesá do Horního Bradla.
  8. Pro návrat volíme trasu 4115 po pravém břehu Chrudimky po lesní cestě. Okolo Přemilovského jilmu nás dovede nad skalami k mostu pod Klokočovem.